Jesień i pogoda taka jak jest w tym okresie za oknem negatywnie wpływa na nasze samopoczucie i ogólnie na nastrój. łatwo o stany melancholijne czy wręcz depresyjne. Dlatego tym razem nie będzie wpisu o budowaniu poczucia wartości i szukaniu mocnych stron czy porad z relacji damsko-męskich.

Tym razem podam proste i skuteczne metody na to, by podnieść swój stan emocjonalny, zwiększyć chęć do życia oraz pomnożyć zapał do podejmowania aktywności tak, by chciało ci się pracować, co sprawia, że te porady wykorzystasz nie tylko w tej trudnej porze roku ale także w każdy inny dzień kiedy tylko odczuwasz zniechęcenie.

  1. Zadbaj o postawę, czyli jaka jest twoja mowa ciała

Jakiś czas temu mocno interesowałem się mową ciała. Przeczytałem wiele poradników na ten temat, brałem udział w szkoleniach i jest jedna rzecz bardzo ciekawa. Okazuje się, że nasz mózg jest sprzężony z tym jaką pozycję ciała zajmujemy. Przypomnij sobie jak wyglądałeś/aś gdy byłeś smutny. 

Z pewnością byłeś bardziej skulony, głowa skierowana w dół, do ziemi. Widzisz, nasz mózg dostosowuje się do tego, co czuje nasze ciało. A teraz zrób prosty eksperyment. Tak jak siedzisz, wyprostuj się, ściągnij łopatki, wysuń klatkę piersiową do przodu (ale też bez przesady), podnieś głowę do góry (najlepiej tak by utworzyć kąt prosty między szyją a głową) a jeśli jesteś skulony to zajmij trochę więcej miejsca w przestrzeni i od razu powinieneś poczuć się lepiej.

Taką postawę przybiera osoba pewna siebie. Mózg podąża za wskazówkami ciała i niemożliwe jest by w przyjmowaniu postawy pewnej siebie czuć się gorzej. 

2. Suplementuj witamię D

Witamina D jest bardzo ważna i tworzy się ona dzięki słońcu. Jesienią niestety tego słońca jest mało dlatego warto suplementować tę witaminę ponieważ nie tylko pozwala budować mocne kości ale ma również wpływ na wiele innych rzeczy. 

Panów przekonam z pewnością tym, że witamina D bierze udział w powstawaniu testosteronu (mnie to przekonało :-)) Pozwala również zachować młodość, unikać chorób wieku starczego ze względu na niszczenie negatywnych białek odpowiedzialnych za te choroby. I oczywiście powinna poprawiać nastrój. To tylko niektóre z korzyści jakie czerpiemy dzięki witaminie D

3. Odżywiaj się zdrowo i zadbaj o dopaminę

Temat zdrowego odżywiania jest bardzo szeroki a tutaj jedynie dam kilka wskazówek, które pozwolą ci dodatkowo na zwiększenie nastroju. Być może słyszałeś kiedyś o takim neuroprzekaźniku jak dopamina. Mówiąc w skrócie, to hormon szczęścia i pozwala m.in regulować nastrój czy poziom lęku. Dopaminę znajdziemy w dojrzałych bananach (szczególnie z brązowymi obszarami). Ponad to poziom dopaminy zwiększają nasiona migdałów czy ziarna słonecznika. Ten poziom również zwiększają przeciwutleniacze występujące np. w warzywach i owocach takich jak żurawina. Temat jest szeroki więc z pewnością znajdziecie sporo o tym informacji w internecie.

Na mnie działa również kawa rozpuszczalna. Kofeina daje sporego zastrzyku energii choć pewnie znajdą się tacy, którzy stwierdzą, że jest nie zdrowa. Ja jednak uważam, że niewielkie ilości kawy 1-2 filiżanki dziennie mają dobry wpływ.

Tym razem wyjątkowo krótki artykuł jednak sądzę, że sporo wniósł. A Ty w jaki sposób wpływasz na swój nastrój? Masz sprawdzone patenty?

Czy lubisz już fanpage? Polub teraz